Lokale opslag lijkt te zijn uitgeschakeld in uw browser.
Voor de beste gebruikservaring, moet u lokale opslag inschakelen in uw browser.

Veelgestelde vragen over het online bestellen van vloerkleden & tapijten 

Bestellen

Kan ik bij u ook op maat gemaakte tapijten bestellen?
Jazeker. Neem contact met ons op door te bellen naar +32 (0) 3 886 66 08 of stuur ons een e-mail op info@onlinetapijten.be zodat we verdere details kunnen bespreken.

Heeft u ook een papieren catalogus?
Nee, al ons fotomateriaal bevindt zich op onze website.

Heeft u een showroom?
Ja. U vindt ons aan de August Van Landeghemstraat 93, 2830 Willebroek, België. Er is ruime parkeergelegenheid aanwezig. Wilt u zeker weten dat wij het door u gewenste tapijt op voorraad hebben voordat u langskomt? Neem dan contact met ons op via +32 (0) 3 886 66 08.

Is de showroom ook in het weekend geopend?
Normaliter zijn we iedere dag geopend, behalve op woensdag. Het kan voorkomen dat we op een zondag gesloten zijn. Wanneer dit het geval is, is terug te vinden bij onze openingstijden. Controleer deze dan ook voor uw vertrek om teleurstellingen te voorkomen.

Ben u ‘s avonds ook geopend?
Nee, in principe niet. U kunt wel contact met ons opnemen om een afspraak voor in de avond in te plannen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, via telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Levert u ook staaltjes?
Ja, er is echter wel een beperkt aantal mogelijkheden. We vragen een borg van €20 en zodra we de betaling van de borg hebben ontvangen, sturen wij het staaltje op. Zodra wij het staaltje terug hebben ontvangen in dezelfde staat als u het heeft gekregen, krijgt u het volledige bedrag aan borg weer retour. Wilt u een staaltje aanvragen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Leent u ook tapijt uit voor het uitproberen?
Nee, maar we hebben wel een kijkservice (zie hieronder).

Hoe werkt de kijkservice?
U maakt een afspraak en vervolgens komen wij bij u thuis of op kantoor langs, met het tapijt van uw keuze. Wij brengen hiervoor €75 bij u in rekening. Dit bedrag krijgt u terug zodra u bij ons een bestelling plaatst. Houd er rekening mee dat we deze service alleen aanbieden in een straal van 100km rond Willebroek. Voor het maken van een afspraak belt u naar ons telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Waardoor zijn uw prijzen zo laag?
Wij bestellen onze voorraad in grote hoeveelheden, waardoor we korting krijgen. In tegenstelling tot veel andere retailers rekenen wij deze korting wel graag door aan onze klanten.

Zijn alle tapijten op uw website op voorraad?
Het grootste deel van ons assortiment tapijten is op voorraad en kan direct worden verzonden. Het kan voorkomen dat een model net uitverkocht is. Zodra dit gebeurt, zullen wij u hier direct van op de hoogte brengen via e-mail. Hierbij kunnen we de verwachte levertijd aanpassen, het artikel wijzigen of de order annuleren en het geld aan u terugstorten.

Het tapijt dat ik graag wil, is uitverkocht. Kan ik een backorder plaatsen?
Staat er bij de winkelwagen de melding “op aanvraag”, dan plaatst u een backorder. Wilt u de exacte voorraad weten voordat u uw bestelling plaatst, neem dan contact met ons op op telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Kan ik zelf een bezorgdatum kiezen?
Dit is online momenteel niet mogelijk. Wilt u de voorkeur voor een bezorgdatum doorgeven, neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08 tijdens openingstijden.

Kan ik ook telefonisch bestellen?
Ja, dat kan. Neem tijdens openingstijden contact met ons op via telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Hoe plaats ik een order op de website?
Met onze gebruiksvriendelijke interface is online bestellen heel eenvoudig. Voor meer informatie over een artikel klikt u op de afbeelding. Vervolgens klikt u op het winkelwagentje naast de door u gekozen model/afmeting om het artikel in de winkelwagen te plaatsen. Bent u klaar met winkelen, klik dan op de winkelwagen in de rechterbovenhoek van uw scherm en volg de instructies om het bezorgadres in te vullen en de betaling af te ronden.

Kan ik mijn orderstatus online bekijken?
Dat kan. Bij het voltooien van uw bestelling dient u een account aan te maken. Indien u bent ingelogd in het account, kunt u uw bestellingen bekijken en de status hiervan volgen. Bestelt u liever zonder dat u een account aanmaakt, neem dan voor informatie en statusupdates contact met ons op via telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Waarom is mijn bestelstatus nog steeds “wordt verwerkt”?
Voor de meeste artikelen geldt een levertijd van 1 tot 14 dagen, voor maatwerk soms wat langer. Zodra uw bestelling wordt verzonden, wordt de orderstatus aangepast.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
We kunnen uw bestelling niet meer wijzigen of annuleren zodra deze is verzonden. Voor andere recent geplaatste bestellingen neemt u contact met ons op via +32 (0) 3 886 66 08 tijdens onze openingstijden, of stuurt u per e-mail een reply op de e-mail waarin uw bestelling werd bevestigd.

Zijn mijn persoonlijke gegevens bij u veilig?
We slaan uw persoonlijke informatie op en zullen deze alleen delen met derden wanneer dit noodzakelijk is voor de verwerking van uw bestelling (denk aan de bezorgdienst). Selecteert u de optie voor het ontvangen van reclame van Online Tapijten, dan ontvangt u alleen updates van deze handelsnaam. Voor het wijzigen van uw persoonlijke gegevens logt u in op uw persoonlijke account, of u stuurt een e-mail naar info@onlinetapijten.be. Voor meer informatie kijkt u bij ons privacybeleid.

Wat is uw beleid op het gebied van kinderarbeid?
Kinderarbeid is onacceptabel. Al onze tapijten zijn voorzien van het Care & Fair keurmerk. Hiermee bevestigen wij dat een percentage van het bedrag dat we aan onze fabrikanten betalen, gaan naar onderwijsprojecten in de landen waar onze tapijten worden gemaakt.

Heeft u een laagste prijs garantie?
Ja, dat werkt als volgt. Koopt u bij ons een tapijt en vindt u ditzelfde tapijt binnen 7 dagen elders voor een lagere prijs (bezorgkosten inbegrepen), neem dan direct contact met ons op. U ontvangt het prijsverschil en €10 extra. Tijdelijk zal de laagste prijs garantie ook doorgevoerd worden voor tapijten die in de uitverkoop zijn!

Een tapijt kiezen

Komt de kleur overeen met de afbeelding?
Om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen zoveel mogelijk overeenkomen met de werkelijkheid, fotograferen wij onze tapijten onder de juiste omstandigheden met digitale camera’s in hoge resolutie. Het kan voorkomen dat de instellingen van uw beeldscherm de weergave van de afbeelding beïnvloedt. Voor meer informatie over kleurstellingen neemt u contact op met ons verkoopteam op telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08.

Hoe dik zijn de tapijten?
De poolhoogte van een tapijt bepaalt hoe dik het tapijt is, dit hangt weer af van het soort tapijt. Iedere productomschrijving op de website vermeldt de dikte van het tapijt tot op de millimeter nauwkeurig.

Waarom hebben sommige tapijten franjes?
Deze zijn bedoeld om rafelen van het kleed tegen te gaan. Het heeft verder geen effect op de kwaliteit of de waarde van het tapijt. De franjes worden soms geknoopt of voorzien van kwastjes.

Welke afmeting heb ik nodig?
Een tapijt voor de eetkamer is normaliter 250 cm x 350 cm, de meest gekochte afmeting voor een tapijt in de woonkamer is 200cm x 300cm. Voor een tapijt op maat gemaakt, berekent u de benodigde afmeting door kranten op de grond te leggen. Heeft u de gewenste maat bereikt, dan meet u de lengte en de breedte van de totale oppervlakte van de kranten om de juiste afmetingen vast te stellen.

Is wol beter dan acryl?
Acryl tapijten zien er vaak aantrekkelijker uit dan die van wol. Ze zijn kleurvast, waardoor de kleuren een levendigheid en glans hebben die u niet heeft bij een wollen tapijt. Aan de andere kant zijn de wollen tapijten beter te reinigen, dankzij de natuurlijke olie-achtige beschermingslaag.

Zijn de tapijten geschikt voor vloerverwarming?
Het grootste deel van onze tapijten kunnen gebruikt worden met vloerverwarming. Is een specifiek model niet geschikt, dan wordt dit op de productpagina vermeld.

Beschermt een tapijt mijn hardhouten vloer?
Tapijten van goede kwaliteit zijn een perfecte manier om uw hardhouten vloeren te beschermen. Dunne tapijten of tapijten van grove materialen kunnen het beste gecombineerd worden met een onderlegger om glijden of kleine krasjes te voorkomen.

Staat u in voor de kwaliteit van uw tapijten?
We werken alleen samen met fabrikanten en importeurs die hoog staan aangeschreven. Daarbij bieden wij een uitgebreid garantie en retourbeleid om aan te tonen dat we geloven in de kwaliteit van ons aanbod. Het maakt niet uit of u kiest voor een budget tapijt of een exclusief model, u kunt erop vertrouwen dat ze voldoen aan dezelfde kwaliteitsstandaard.

Bezorging

Bezorgt u ook buiten de EU?
Momenteel bezorgen we in 47 landen, verspreid over de hele wereld. We gebruiken hierbij UPS, FedEx of onze eigen bezorgdienst. Let op: we bezorgen niet op postbusnummers.

Brengt u verzendkosten in rekening?
Bij bestellingen in de EU met een waarde van meer dan €150 betaalt u geen bezorgkosten, Malta en Cyprus uitgezonderd. Bezorgkosten voor bestellingen buiten de EU worden bij afrekenen getoond.

Als ik meerdere tapijten bestel, rekent u dit dan als één bezorging?
De bezorging wordt per stuk berekend, gebaseerd op afmeting, gewicht en bestemming. We bieden geen korting voor meerdere artikelen. Bezorging voor bestemmingen binnen de EU, uitgezonderd Malta en Cyprus, is gratis bij bestellingen met een waarde van meer dan €150.

Is de verpakking waterdicht?
Ondanks dat onze verpakkingen zo ontworpen zijn dat ze onze tapijten tijdens de levering optimaal beschermen, kiezen we vaak voor bezorging door onze eigen bezorgdienst om het risico op beschadiging te minimaliseren. We doen er tijdens de bezorging alles aan om onze tapijten niet bloot te stellen aan water en andere schadelijke omstandigheden.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
De verwachte levertijd wordt tijdens het afrekenen weergegeven. Tapijten die op voorraad zijn worden binnen de EU doorgaans binnen 1 tot 5 werkdagen bezorgd. Voor bezorging buiten de EU zal de bezorgtijd langer zijn. De meeste producten hebben een levertijd van 1 tot 14 dagen, maar voor maatwerk kan dit langer duren. Wilt u meer informatie over levertijden, neem dan contact met ons op via +32 (0) 3 886 66 08 of e-mail info@onlinetapijten.be.

Bezorgt u ook in het weekend?
Onze standaard bezorgmomenten zijn tijdens kantooruren (maandag-vrijdag), maar het is soms ook mogelijk om de bezorging op zaterdag te laten plaatsvinden. Hiervoor brengen wij wel extra kosten in rekening.

Stuurt u ook gegevens voor het volgen van de levering van de bestelling?
Zodra uw bestelling klaarstaat om met de koerier mee te gaan, wordt er een tracking nummer naar u toegestuurd per e-mail. Hiermee volgt u de voortgang van de bezorging en op welk moment de bezorging gepland staat.

Moet ik tekenen voor ontvangst van mijn bestelling?
Voor alle bestellingen dient voor ontvangst getekend te worden. Is de eerste bezorgpoging niet geslaagd, dan laat onze koerier een kaartje achter waarmee u de bezorging opnieuw kunt inplannen.

Kan ik op ieder gewenst adres laten bezorgen?
Bij het afrekenen kunt u het afleveradres van uw keuze invullen. Dit kan hetzelfde adres zijn als het factuuradres, maar het mag ook een ander adres zijn. Voor bezorging buiten de EU brengen wij extra bezorgkosten in rekening.

Kan ik de bezorging opnieuw inplannen of het afleveradres wijzigen?
In sommige gevallen is het mogelijk om de bezorging voor onze klanten te wijzigen. Neemt u hiervoor contact op met telefoonnummer +32 (0) 3 886 66 08 tijdens onze openingstijden.

Biedt u service op het gebied van tapijt leggen en het verplaatsen van meubelen?
Wij kunnen onze klanten hier alleen mee helpen als dit op voorhand is afgesproken en wij zelf de bezorging van de bestelling uitvoeren. Neem hierbij wel in acht dat wij alleen zelf bezorgen tot een bepaalde maximale afstand. Buiten dit bereik zullen wij een externe koerier inschakelen en kunnen wij niet helpen met het leggen en verplaatsen van meubelen.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij accepteren betalingen via Visa Mastercard, MisterCash, Bancontact, Maestro, iDeal en Carte Bleue. We accepteren ook PayPal en Bank Transfer.

Kan ik veilig betalen?
Ja. Betalingen worden verricht door Pay.nl, een externe provider die werkt met de meest actuele beveiliging encryptie om u te beschermen tijdens uw betaling. Pay.nl wordt ondersteund door het BeCommerce Label en BeLux safe aankoopgarantie, dus winkelen bij Online Tapijten is 100% veilig. Onze werknemers hebben geen toegang tot gevoelige informatie, zoals kaartnummers, en daarnaast worden dergelijke details niet opgeslagen in onze systemen.

Wat is 3D Secure?
3D Secure (3DS) is een maatregel om fraude tegen te gaan en werkt als een extra beveiligingslaag bij het doen van online betalingen. Dit is vaak te herkennen door de melding 'Verified by VISA' of 'MasterCard SecureCode', waarbij een persoonlijke code wordt gebruikt voor het bevestigen van de aankoop (deze code heeft u van de creditcardmaatschappij ontvangen). Online Tapijten gebruikt deze technologie voor betalingen die met kaarten worden gedaan waar deze mogelijkheid voor is geactiveerd.

Biedt u garantie?
Bovenop de fabrieksgarantie, bieden wij u 5 jaar garantie op onze tapijten bij normaal gebruik. Let u er wel op dat het garantiebedrag wordt aangepast op basis van de leeftijd van het tapijt. Voor meer informatie over garantie neemt u contact met ons op via +32 (0) 3 886 66 08 of e-mail info@onlinetapijten.be.

Kan ik bij bezorging betaling?
Nee. Wij werken niet met betaling onder rembours.

Kan ik telefonisch bestellen en betalen?
Belt u met +32 (0) 3 886 66 08 om in contact te komen met ons verkoopteam en uw bestelling te plaatsen.

Biedt u betalen op krediet zonder rente?
Nee. We kunnen op dit moment dergelijke financiële diensten niet aanbieden aan onze klanten.

Moet ik BTW, invoerrechten of andere extra kosten betalen?
Wij vermelden alle prijzen inclusief BTW. Waar van toepassing zullen de invoerrechten bij de prijs zijn inbegrepen, dit kan voor levering buiten de EU variëren van 12% tot 20%. Bij iedere bestemming kan er sprake zijn van bijkomende kosten, bijvoorbeeld wanneer de bezorging herhaaldelijk mislukt of wanneer een pakket wordt geweigerd.

Biedt u ook kwantumkorting aan?
Wij bieden kortingen en voordelen voor onze nieuwsbrieflezers, maar ook regelmatig andere promoties. Daarnaast hebben wij seizoensaanbiedingen en cashback acties. Houd hiervoor onze website in de gaten.

Kunnen er ook tapijten gehuurd worden?
Momenteel verhuren wij geen tapijten, maar we bespreken graag met u uw grootschalige projecten, zoals conferenties, symposiums en andere evenementen.


Retourneren

Krijg ik garantie op mijn aankoop?
U heeft bij ons een afkoelperiode van 30 dagen, behalve op maatwerk. Leest u alstublieft onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.

Kan ik mijn geld terug krijgen?
Bent u niet tevreden met uw bestelling? Laat ons dit dan binnen 30 dagen na verzending weten en wij storten uw geld terug. Dit is niet van toepassing op maatwerk, tenzij een fabrieksfout aantoonbaar is. Producten die worden geretourneerd mogen niet gebruikt of beschadigd zijn als u in aanmerking wilt komen komen voor geld teruggave binnen de 30 dagen garantie. Neemt u voor ondersteuning contact op met +32 (0) 3886 66 08 of e-mail info@onlinetapijten.be.

Kan ik mijn tapijt ruilen?
Laat u ons binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling weten dat u niet tevreden bent met uw aankoop, dan ruilen wij uw bestelling graag om. Dit is niet mogelijk bij maatwerk tenzij er sprake is van een aantoonbare fabrieksfout. Wilt u uw artikel ruilen omdat u ontevreden bent, dan kan dit alleen als het ongebruikt en onbeschadigd is. Gratis ruilen kan alleen bij bestellingen binnen de EU. U neemt hiervoor contact met ons op via +32 (0) 3886 66 08 of e-mail info@onlinetapijten.be.

Worden er kosten voor het retourneren in rekening gebracht?
Wilt u een tapijt retourneren, dan dient u dit eerst aan te melden bij Online Tapijten. Retours zijn gratis voor orders boven de € 150.

Er zitten imperfecties in mij handgemaakte karpet. Kan ik deze omruilen voor een model zonder imperfecties?
Geweven en handgemaakte tapijten zijn nooit volledig symmetrisch. De imperfecties horen juist bij de charme van een handgemaakt tapijt. Is er echter sprake van een fabrieksfout, dan vervangen wij deze zonder bijkomende kosten, mits u het tapijt zonder verdere andere beschadigingen retourneert.

Mijn tapijt heeft verschillende kleuren. Is het wel authentiek?
De kleuren van een tapijt kunnen iets afwijken van de afbeelding op de website. Het is ook niet vreemd dat een handgemaakt tapijt in iets afwijkende kleurstellingen wordt geleverd. Sterker nog, deze afwijkingen, bekend als abrash, tonen juist de authenticiteit aan.

Waarom laat mijn tapijt pluisjes los?
Sommige nieuwe tapijten verharen doordat de wol een beetje loslaat van de pool. Bij Perzische tapijten stopt dit doorgaans na een keer stofzuigen. Bij Indische tapijten kan dit een paar weken duren.

Reinigen en onderhoud

Waar moet ik op letten bij het reinigen van mijn tapijt?
Volgt u alstublieft de onderhoudsinstructies die met uw tapijt zijn meegeleverd. Lees ook onze blog voor reinigingstips en eco-vriendelijke alternatieven voor chemische reinigingsmiddelen.

Kan ik mijn tapijt zelf wassen?
Voor kleine vlekken, bevelen we James professionele vlekverwijderaar aan. Voor grote vlekken schakelt u het best een specialist in.

Hoe haal ik vouwen en kreukels uit mijn tapijt?
De meeste vouwen en kreukels verdwijnen na verloop van tijd. Dit proces versnelt u door platte, zware objecten op het tapijt te plaatsen, zoals boeken of vlakke meubelen.

Hoe weet ik of het tijd is om mijn tapijt te vervangen door een nieuw exemplaar?
De bekende kenmerken die aangeven dat het tijd is voor een nieuw exemplaar zijn slijtage vlekken, onregelmatigheid in de polen, en soms het ontstaan van allergieën. Door regelmatig het tapijt te reinigen, voorkomt u het ontwikkelen van allergenen, maar oude tapijten en kleden kunnen toch bepaalde hoeveelheden allergenen ontwikkelen die niet meer te verwijderen zijn.

Heb ik een anti-slip onderlegger nodig en verkoopt u deze ook?
Online Tapijten heeft deze niet op voorraad, maar wij adviseren u om op zoek te gaan naar een onderlegger van hoge kwaliteit. Hiermee beschermt u de vloer tegen krassen en deuken en verlengt u de levensduur van het tapijt. Neem contact met ons op voor advies door te bellen naar +32 (0) 3886 66 08.

Worden er onderhoudsinstructies bij uw tapijten meegeleverd?
Ja, al onze tapijten worden met onderhoudsinstructies geleverd.

Geeft u ook schoonmaakadvies per telefoon of e-mail?
Voor extra schoonmaaktips leest u onze blog, maar we helpen u zeker ook graag verder via telefoon of e-mail.